Autoglobens besökare letar nya leverantörer, ny utrustning och nya lösningar

På Autogloben är affärsnyttan hög

Autogloben är ett måste för alla yrkesverksamma och företag som vill ligga steget före och möta framtidens nya behov av service och eftermarknad. Här letar besökarna efter nya leverantörer, ny utrustning och nya lösningar. 

  • Gör fler affärer på kortare tid.
  • Träffa nya som befintliga kunder och affärspartners.
  • Presentera produkter och lösningar ”live”.
  • Stärk ert varumärke.

 

Att medverka på Autogloben är både tids- och kostnadseffektivt. Utvärderingen av Autogloben 2016 talar sitt tydliga språk.

  • 63% av alla utställare tecknade order direkt under pågående mässa.
  • 78% tyckte att affärsnyttan var hög.
  • 80% av utställarna 2016 planerar att medverka på Autogloben 2018.

 

Utställare om Autogloben 2018


”Utöver egna och unika produkter representerar vi även ett antal välkända varumärken inom verkstadsutrustning. En mötesplats som Autogloben är ett utmärkt tillfälle för att kunna visa våra kunder i Stockholm och Mälardalen vårt i det närmaste kompletta utbud inom verkstadsutrustning för den moderna verkstaden.

Johan Forsén, vd, Opus Equipment.


”Mässor som Autogloben och andra platser där våra kunder, verkstäderna, möts är viktiga för oss. Där har vi möjligheten att visa vårt utbud inom förbrukningsmaterial samtidigt som vi ges tid att personligen berätta om fördelarna med oss, Würth, som leverantör. Autogloben ger oss möjlighet till många möten med befintliga och nya kunder i Stockholmstrakten.”

Charlotte Gullberg, marknadschef, Würth


”Vi går ‘all in’ även på Autogloben eftersom vi ser en fortsatt stark investeringsvilja inom fordonsbranschen, Stockholmsmarknaden är inget undantag. Vi vet också att det finns ett klart samband mellan bra verkstadsutrustning och verkstadens intjäningsförmåga. Det kommer vi att visa besökarna på Autogloben.”

Claes, Törnqvist, vd, Continova


 

Initierade och köpstarka besökare

5 av 10 företag tecknade order eller begärde offert direkt på plats.

6av10

8av10styr

6av10inkop

Nöjda utställare

80%

av utställarna planerar att medverka på Autogloben 2018.

Nöjda utställare

63%

tyckte att besökarkvaliteten var bra, mycket bra.

Nöjda utställare

78%

tyckte att affärsnyttan var hög.

Omfattande marknadsföringskampanj

Inför Autogloben 2018 vässar vi marknadsföringen ytterligare. Allt för att bjuda in rätt besökare att göra affärer med just dig! Med hjälp av branschens ledande aktörer, samarbetspartners, egna register och databaser bjuder vi in såväl företagsledning som mekaniker.

Kampanjen är en mix av direkt marknadsföring, annonsering, PR- och TM-aktiviteter samt digitala kanaler. I år satsar vi dessutom ännu hårdare på att bjuda in rätt målgrupper och köpstarka besökare från exempelvis åkerier med egna verkstäder, verkstäder med underhåll och reparation av nyttofordon, fria verkstäder, större vagnsparker inom kommersiella fordon, bussbolag med egen verkstad, trailerverkstäder samt större lastbilsverkstäder och skadereparatörer från hela Stockholm- och Mälardalen.

Vi samarbetar med en rad tongivande branschorganisationer såsom FVU, DRF och MRF samt bransch-, fackpress som Motorbranschen, Däckdebatt, Motormagasinet, DMV, m fl. Marknadsföringskampanjen kompletteras ytterligare med hjälp av en väl genomtänkt social mediekampanj, riktade PR-, DR- och TM-aktiviteter samt kommunikation i andra relevanta marknadskanaler där vi når målgruppen.

 

Enkelt och bekvämt – din monter står klar!

Du behöver bara bestämma placering och storlek på monter.

Vi färdigställer din monter och sköter nedmonteringen. Du kan istället helt fokusera på det väsentliga; din medverkan och uppföljning av alla kontakter du fått under mässan.

Autogloben 2018

Träffa och gör affärer med verkstäder som söker nya lösningar, nya produkter och nya leverantörer.

Boka monter Autogloben 2018

Träffa och gör affärer med verkstäder som söker nya lösningar, nya produkter och nya leverantörer.

Boka monter Autogloben 2018

svenska mässan

Arrangör: Svenska Mässan i samarbete med FVU (Fordonsverkstadsutrustarna), MRF (Motorbranschens Riksförbund), DRF (Däckspecialisternas Riksförbund) och MYN (Motorbranschens yrkesnämnder).