Autogloben 2016

Källa: NU! Nordiska Undersökningsgruppen

Källa: NU! Nordiska Undersökningsgruppen

Nöjda besökare

  • 5 av 10 av besökarna på Autogloben tecknade order eller begärde offert direkt under pågående mässa
  • 6 av 10 av besökarna på Autogloben hittade nya leverantörer
  • 9 av 10 rekommenderar andra att besöka Autogloben

Läs hela rapporten för Autogloben 2016 här.

Fakta Autogloben 2016

3000 medverkande, 2400 besökare & 600 utställarrepresentanter

Fakta Autogloben 2016

Besökarna representerade fler än 1200 verksamheter

Fakta Autogloben 2016

100 utställare och 1900 m2 utställningsyta

ScrollDownArrow
ScrollDownArrow

Gör fler affärer på kortare tid. Träffa nya kunder såväl som befintliga kunder och affärspartners, presentera produkter och lösningar ”live” och stärk ert varumärke.

På Autogloben är affärsnyttan hög

Utvärderingen av Autogloben 2016 talar sitt tydliga språk.

  • På senaste Autogloben tecknande hela 63% av alla utställare order direkt under pågående mässa.
  • 78% tyckte att affärsnyttan var hög.
  • 80% av utställarna som ställde ut 2016 planerar att medverka på Autogloben 2018.

5av10order

6av10

8av10styr

6av10inkop

  • 5 av 10 besökare tecknade order eller begärde offert direkt på plats
  • 6 av 10 besökare hittade nya leverantörer/affärskontakter på plats
  • 8 av 10 besökare styr inköp, helt eller devis varav 4 av 10 är direkt ansvariga
  • 6 av 10 besökare planerade inköp inom 12 mån
  • 9 av 10 besökare skulle rekommendera andra att besöka Automässan
  • 8 av 10 besökare planerar att besöka Autogloben 2018
Nöjda utställare

80%

av utställarna planerar att medverka på Autogloben 2018.

Nöjda utställare

63%

tyckte att besökarkvaliteten var bra, mycket bra.

Nöjda utställare

78%

tyckte att affärsnyttan var bra till mycket bra.

Högkvalitativa besökare

Primärt vänder sig Autogloben till motorbranschens aktörer runt Stockholm och Mälardalen. På plats finns verkstadsägare, servicemarknadschefer, mekaniker, plåtslagare, lackerare, däck- och reservdelsspecialister för att göra affärer med just dig.

På Autogloben 2016 representerade besökarna fler än 1200 verksamheter och kom från följande regioner.

karta

Medverkande utställare på Autogloben 2016

logobild_webb

Media om Autogloben 2016

Se ett urval av artiklar från/om Autogloben 2016 nedan.

Motorbranschen mars 2016
MÄSS-KOLL!, sid 12-13

Motor-magasinet, nr 6 2016
Lyckad start för Autogloben, sid 8

Motor-magasinet, nr 7 2016
Autogloben lockade 2 600 besökare, sid 8, sid 9, sid 12, sid 13, sid 14 och sid 15

Däckdebatt, nr 1 2016
DRF ställer ut, sid 20-21

Bil & Verkstad
Stort intresse för Autogloben, sid 54 och sid 55

Källa: NU! Nordiska Undersökningsgruppen

Bilder från Autogloben 2016

svenska mässan

Arrangör: Svenska Mässan i samarbete med FVU (Fordonsverkstadsutrustarna), MRF (Motorbranschens Riksförbund), DRF (Däckspecialisternas Riksförbund) och MYN (Motorbranschens yrkesnämnder).